YENİ LASTİKLERİN TAKILMASı

Michelin, aynı sırt desenine sahip lastiklerin aynı aksa takılmasını tavsiye etmektedir. Bunun mümkün olmaması durumunda Michelin, aynı tipte çift lastik takılmasını önerir.

Farklı sırt desenlerine sahip lastikler ancak aşağıdaki koşulların sağlanması kaydıyla takılabilir:

  • aynı marka,
  • aynı sertifikasyon numarası,
  • aynı ebat,
  • aynı yapı (radyal veya diyagonal),
  • aynı kullanım kategorisi (yol lastikleri, özel lastikler, M+S işaretli kar lastikleri),
  • eş değer yük kapasitesi endeksleri,
  • aynı hız sınıfı.

Hatırlatma: Teknik nedenlerden dolayı, sapma çapı 10 mm’den fazla olan lastiklerin aynı aksa takılmamasını öneririz.

DİŞ AÇILMIŞ LASTİKLERİN TAKILMASı

Diş açılmış kamyon lastiklerinin takılabileceği akslar

Özel uyarlamalar için her ülkenin kendi mevzuatına göz atılmalıdır.

KAPLANMIŞ LASTİKLERİN TAKILMASI

Michelin kaplanmış lastikleri (MICHELIN Remix ve LAURENT Retread), çeker dingillerde ve römork akslarında kullanılmak üzere tasarlanmış ve üretilmiştir.
Motorlu araçların ön aksına kaplanmış lastik takılmasını önermiyoruz (Z lastik sırtı dahil).
8x4 kamyonun ikinci ön aksına kaplanmış lastik takılması mümkündür.

LASTİKLERİN TEKDÜZE TAKILMASI: AKSA YALNIZCA KAPLANMIŞ LASTİKLERİN TAKILI OLMASI

Aynı olması gereken kaplanmış lastiklerin özellikleri şunlardır:

  • aynı üreticiye ait olması (örnek: MICHELIN Remix ve LAURENT Retread markaları aynı üreticiye aittir),
  • lastik ebadı,
  • lastik yapısı,
  • hız sınıfı ve lastik yük endeksleri,
  • aynı lastik kullanım kategorisi.

Farklı üreticilere ait olan kaplanmış lastikler, karkas üretimi her ne olursa olsun aynı aksa TAKILMAMALIDIR.

Aynı üreticiye ait olan kaplanmış lastikler, karkas üretimi her ne olursa olsun aynı aksa TAKILABİLİR.

İzin verilen tekdüze kaplama lastik kullanımını gösteren uygun aks şeması:

Hatırlatma: Teknik nedenlerden dolayı, sapma çapı 10 mm’den fazla olan lastiklerin aynı aksa takılmamasını öneririz.

AYNI AKS ÜZERİNDEKİ LASTİK SIRTI KANAL DERİNLİKLERİ

Aynı aksa takılı olan iki lastiğin ana kanal derinlikleri arasındaki fark 5 mm’yi aşmamalıdır.

1. örnek: aks üzerinde azami fark:
4 mm = İYİ



2. örnek: aks üzerinde azami fark:
6 mm = SINIF DIŞI

DİĞER ÖNERİLER

Ön aksa lastik takarken:

Yalnızca “F” veya “Z” sırt desenlerini kullanmanız gerekir.

Bu sırt desenleri, motorlu taşıtların direksiyon akslarının özel yuvarlanma direnci taleplerini (yük kapasitesi, dinamik yük aktarımıyla asılı kalma, kayma, aksların geometrik açıları, yüksek kilometre performansı, yol performansı vb.) karşılamak üzere tasarlanmış ve üretilmiştir.

“F” veya “Z” sırtı desenli lastiklerin yanak bölgesinde, her iki yönde de döndüğünü gösteren işaretlemeler bulunabilir. Lastik performansının optimize edilmesi amaçlanmıştır.

Not: Lastik %50 aşındığında, sırt aşınmasının daha eşit olması için lastiklerin yeri değiştirilebilir.

Motorlu araçların ön aksına kaplanmış lastik takılmasını önermiyoruz (Z lastik sırtı dahil).

Çeker aksa lastik takarken:

Yalnızca “D” veya “Z” sırt desenlerini kullanmanız gerekir. “D” sırt desenleri çeker aksların özel taleplerini (motor ve fren torklarının aktarımı, çiftli kullanım, en büyük aks yükü vb.) karşılamak üzere tasarlanmıştır.

“Z” sırt desenli lastikler de çeker akslara takılabilir. Ancak bu aksın taleplerini karşılamak için performanstan ödün verilmiş olur ve bu konuda en uygun lastik tipi “D” sırt desenli lastiklerdir.

Bazı durumlarda (ör. şehir içi kullanım) “Z” sırt desenleri, çeker aksta kullanım için de optimize edilmiştir.