Diş açma işleminde, mevcut lastiğin kauçuk katmanından kauçuğun çıkarılmasıyla kanal derinliği yeniden oluşturulur.
Diş açılabilir MICHELIN lastiklerinde, lastiğin yanak bölgesinde “U” sembolü veya “DİŞ AÇILABİLİR” (DİŞ AÇILABİLİR) ibaresi yer alır.
Kamyon lastiklerine diş açma, lastiklerin güvenliğinin ve performansının artırılması için Karayolları Kanunu (24/10/94 tarihli kararın 4. maddesi) uyarınca yetkilendirilen ve E.T.R.T.O. (Avrupa Lastik ve Jant Teknik Organizasyonu) ve A.F.N.O.R. (Fransız Standardizasyon Kurumu) (NFR12714 standardı) ile önerilen bir işlemdir.
Lastik kanal yüksekliğinin yeniden düzenlenmesi yoluyla gerçekleştirilen diş açma işlemi, hem yeni MICHELIN lastiklerinde hem de kaplanmış MICHELIN Remix lastiklerinde kilometre performansını ortalama %25 artırır(1).
%5’e varan yakıt tasarrufu sağlayın(2).
Lastik en düşük yuvarlanma direncindeyken gerçekleştirilen diş açma işlemi, yakıt tüketimini de optimize eder.
Yakıt tüketiminin en düşük olduğu dönemde diş açma işlemi sonrası %25 ekstra kilometre yol katedilebilir.
Daha iyi yol tutuşu ve daha yüksek güvenlik. Diş açma işlemi, yüksek kanal derinliğini yeniden oluşturarak daha iyi yol tutuşu ve sürüş güvenliği sağlar. Diş açılmış lastikler ıslak yollarda daha iyi çapraz yol tutuşu sağlar ve aynı türde aşınmış lastiklere kıyasla yaklaşık %10 daha fazla çekiş gücü sunar.(3).
Düşük CO2
emisyonları
Daha az atık
Daha az
malzeme
Yakıt tüketimini azaltan ve kilometre performansı potansiyelini iyileştiren diş açma işlemi çevreye faydalıdır.
Diş açma işlemi, aracın en az yakıt kullandığı dönemde lastik ömrünü uzatır. Bu sayede, 100 km’de aks başına 1,1 kg’a varan CO2 emisyonu azaltımı sağlamanız mümkündür.
Yeni MICHELIN lastiklerinin ve kaplanmış MICHELIN Remix lastiklerin kullanım ömrünü %25’e varan oranda uzatarak,(1)diş açtırdığınız her 4 lastik için 1 lastik tasarruf etmiş olursunuz.
Diş açma, MICHELIN Remix lastikleri kaplama işlemini etkilemez. MICHELIN Remix lastiklerin kaplanmasına ilişkin kabul oranı, diş açılmış ve diş açılmamış MICHELIN lastikleri için benzerdir: %89(4).
Diş açma işleminin lastik üreticisinin tavsiyelerinden farklı olması durumunda (desen, derinlik, bıçak vb. gerekliliklerine uyum) sorumluluk operatör ve şirkete aittir.
2-4 mm sırtı alanı kaldığında diş açmak şunları mümkün kılar:
Çok derin diş açma:
Şu durumlarda diş açılmamalıdır:
Sırt deseninde önemli hasar belirtilerinin görülmesi (delikler, çizikler, kesikler, yırtılma vb.) Bu durumda metalik katların oksitlenme riski vardır. Bu durum lastiğin yolda çabucak bozulmasına ve dolayısıyla ani bir hava basıncı kaybına neden olabilir.
Diş açılmış lastik stoklarını yönetin
Diş açma işlemi nedeniyle aracın hizmet dışı kalma süresini en aza indirmek amacıyla, diş açılmış lastiklerden oluşan bir stok bulundurarak çalışmaları optimize etmenizi öneririz.
Diş açma işlemi yalnızca iyi havalandırılan bir yerde, elektrik ısıtmalı bıçak içeren bir aletle gerçekleştirilmelidir.
Michelin, otobüs ve kamyonların direksiyon akslarına takılan lastiklerde diş açılmasını tavsiye etse de tüm kullanıcılar bunu yapmayabilir.
Ayrıca bazı ülkelerde yürürlükte olan yasal düzenlemeler, ön akslarda diş açılmış lastik kullanılmasını yasaklamaktadır.
Lastiğin kilometre performansı potansiyelini optimize etmeye ve kullanıcının maliyetlerini azaltmaya yönelik olarak, çeker akslara ilişkin özel diş açma şemaları bir seçenek olarak sunulmuştur. Bu diş açma işlemleri yol tutuşu ve çekiş kabiliyetleri sağlar.