Doğru hava basıncının seçilmesi ve sürdürülmesi, optimum performans açısından çok önemlidir.
Araç ile zemin arasındaki tek temas noktası lastiktir.
Hem kullanıcıların hem de taşınan malların güvenliği açısından hayati önem taşır. Belirli bir yük ve iş türü için, açıkça tanımlanmış koşullarda yalnızca tek bir uygun hava basıncı vardır.
Lastikteki havanın basıncı, lastiklerin doğru işlev görmesi açısından çok önemlidir. Yükleri veya insanları:
Ancak Michelin’in yaptığı araştırmalarda basınç, genellikle olması gerektiği gibi izlenmeyen bakım noktalarından biri olarak saptanmıştır.
Basınç ve güvenlik
Basıncın hatalı olması, güvenlik performansı açısından aşağıdaki gibi belirli temel noktaları olumsuz etkiler:
Basıncın değişmesi
Lastik, kullanım sırasında çeşitli nedenlerden dolayı basınç kaybına uğrayabilir:
Jantın hava sızdırmazlığı (ör. çatlaklar veya kaynak işlemleri).
Araç içi izleme sistemlerinin yanı sıra, manometre yoluyla görsel ve periyodik basınç kontrolleri, olası hava sızıntısı sorunlarının tespitinde en yaygın yöntemdir.
ÖNERİLER
Basınç, yakıt tüketimi üzerinde kanıtlanmış bir etkiye sahiptir.
Uygun olmayan bir basınç, lastiğin yuvarlanma direncini ve dolayısıyla aracın yakıt tüketimini artırır.
1,5 bar’lık bir düşük hava basıncı, yakıt tüketiminin %1 artmasına anlamına gelir*
Lastiğin 9 bar’lık tavsiyeye karşın 7,5 bar basınçta veya %17’lik düşük hava basıncıyla kullanılması yakıt tüketimini artırır