TCO YAKLAŞIMI

Lastikler, TCO maliyetinin %50’sinden fazlasını oluşturan işletme maliyetlerini etkiler

LASTİĞİN TCO ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

TCO, bir ürünün veya sistemin kullanım ömrü boyunca edinilmesine ve işletilmesine ilişkin tüm doğrudan ve dolaylı maliyetlere yönelik tahmini bir değerdir.

* Kaynak: 2022 CNR raporu ve Michelin’in kurum içi VECTO hesaplaması, Mart 2022. Fransa’da Mart 2022 yılına ait CNR profesyonel benzin fiyatı endeksine göre litre başına KDV hariç 1,65 € gösterge fiyat.

LASTİĞİN YAKIT ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Lastikler yakıt tüketimini fazlasıyla etkiler

* Hesaplamalar VECTO-3.3.8.2052, 4x2 standart araç & yarı römork ile yapıldı. Uzun Yol ve Bölgesel Seferler – VECTO referans yük (uzun yolda 35 ton & yuvarlanma direnci = 4,0 kg/t sınıf A, bölgesel sefer 30 ton & yuvarlanma direnci = 5,0 kg/t sınıf B) Mayıs 2023.

MICHELIN’İN TCO MALİYETİNİ AZALTMA YOLLARI

Müşterilerinizi, lastikleri son milimetreye* kadar kullanmaya teşvik edin

* “Son milimetre” ifadesi, minimum yasal diş derinliğine kadar şeklinde yorumlanmalıdır. Lütfen ülkenizde geçerli olan minimum yasal diş derinliğini öğreniniz.

** VECTO hesaplama aracı kullanılarak Mart 2022’de Fransa’da saptanan kurum içi değer. VECTO hesaplama aracı ve yuvarlanma direnci indeksine göre, Fransa’da 2022 yılına ait CNR profesyonel benzin fiyatı endeksine göre litre başına KDV hariç 1,65 € gösterge fiyat üzerinden, uzun yolda kullanılan ve yılda 120.000 km yol kateden 10 tırlık bir filonun Euro cinsinden yıl bazındaki yakıt tasarrufu hesaplamasıdır. Gerçek hayattaki sonuçlar araçlara, mesafelere ve yüklere göre farklılık gösterebilir.

Yuvarlanma direnci sınıfının yakıt tüketimi üzerinde önemli bir rolü vardır:

* 0,8 L, yeni bir lastik için 2 etiketleme harfi arasında (C’ye kıyasla B) ölçülen ortalama sapmadır (VECTO değeri). Yılda 150.000 kilometre yol kateden bir araç ve 50 araçlık bir filo için litre başına 1,45 €’luk varsayılan fiyat üzerinden 100 km’de 0,6 litre tasarruf sağlayan bir lastiğin kullanım ömrü boyunca sağladığı tasarruf konusunda, B sınıfı bir lastik ile C sınıfı bir lastiğin karşılaştırmasıdır.

Hava basıncının önemi konusunda müşterilerinizi bilinçlendirin

* Kaynak: Michelin kurum içi ölçümleri. Yakıt verimliliği ve CO2 emisyon hesaplamaları, tam yüklü bir uzun yol kamyonuna takılmış ve 9b seviyesinde şişirilmiş MICHELIN 315/70 R 22.5 X® LINE™ ENERGY™ Z2 ve D2 lastiği ile 7.5b seviyesinde şişirilmiş aynı lastiğin, aşınma ve yuvarlanma direncindeki bozulma dikkate alınarak karşılaştırıldığı VECTO ölçümlerine dayanmaktadır.Fransa’da 2019 yılına ait CNR profesyonel benzin fiyatı endeksine göre litre başına KDV hariç 1,2 € yakıt fiyatıyla yılda 120.000 km. Gerçek hayattaki sonuçlar araçlara, mesafelere ve yüklere göre farklılık gösterebilir.Ayrıca tüm kullanımlarda ve tüm araç türlerinde, doğru basınçla ilişkili olarak 100 km’de ortalama yaklaşık 0,3 litrelik bir tolerans olabileceği unutulmamalıdır.

Müşterinizin kullanabileceği doğru lastik serisini önerin HER KULLANIM İÇİN AYRI BİR SERİ!

Uzun yolda kullanım

Lastik TCO €/yıl*

178 035€

194 642€

207 970€

TCO ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

  • Michelin X® MULTI™ ENERGY™ lastikleri yakıt tasarrufludur.

  • X® MULTI™ ENERGY™ lastiklerinin TCO maliyeti X® MULTI™ lastiklerinden daha düşüktür.

  • Michelin X® MULTI™ lastikleri kilometre performansı açısından daha iyidir.

Uygulamanız için yanlış lastiği kullanmanız durumunda ürün için verilen taahhüt yerine getirilemez.

Bu nedenle, lastiğin tüm kabiliyetlerini en üst düzeye çıkarmak için doğru lastik ve doğru kullanım kombinasyonunun sağlanması önemlidir.

TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİ (TCO) NEDİR?