İlk lastik kullanım ömrü sonrasında,
(I) Avrupa’da
Ocak 2018 - Nisan 2022 arasında
Michelin satış ekibi tarafından toplanan kurum içi kilometre performansı verilerine ve ayrıca otoyollarda ve ulusal yollarda başlıca kullanım uygulamalarına yönelik lastik tasarım özelliklerine dayalı kilometre performansı tahminine;
(II) VECTO aracıyla gerçekleştirilen yakıt tasarrufu hesaplamasına;
(III) Avrupa değişim/yenileme pazarındaki ortalama satış fiyatına:
315/70 R 22.5 MICHELIN X® MULTI™
Z&D lastikleri için
600€, 315/70 R 22.5 MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ Z2 & D2 lastikleri için
600€ ve
315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 & D2 lastikleri için
600€) ve
(IV) lastik takma faaliyetlerinin ortalama fiyatına
(25€) dayalı olarak tahmini maliyet karşılaştırmaları. Fransa’da
Mart 2022 yılına
ait CNR profesyonel benzin fiyatı endeksine göre
litre başına
KDV hariç
1,65 € gösterge fiyat.
Eylül
24'te piyasaya sürülen
MULTI ENERGY 2 serisi için, Ladoux Araştırma Merkezi,
2024 simülasyon aracına dayalı bir iç çalışma kullandık. Kilometre (ilk kullanım ömrü) :
315/70R22.5 X Multi Energy Z2 : 96vs X Multi Energy Z, 315/70R22.5 X Multi
Energy D2 : 91 vs X Multi Energy D ; ortalama
-%7,33.
3 aksında
385/55 R 22.5 MICHELIN X® MULTI™ T2 lastikleri bulunan çekici
4x2 + yarı römork
Onaylı
VECTO lastik yuvarlanma dirençleri
Şu lastikler karşılaştırılmıştır:
315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2/D2, 315/70 R 22.5 MICHELIN X® MULTI™
ENERGY™ Z2/D2 ve
315/70 R 22.5 X® MULTI™ Z&D
Sonuçlar yük, yol ve
hava şartlarının yanı sıra sürüş koşullarına göre değişiklik gösterebilir
Tahmini CO2 tasarrufu:
Yakıt tüketiminin sağladığı önemli tasarruflar:
Litre cinsinden yakıt tüketimi kazancı x
1000 (100.000 km başına kazanç hesaplaması için) x
3,24 (a)
Lastik sarfiyatının sağladığı önemli tasarruflar:
Lastik maliyeti /
600€ (b) x 70 kg (c) X 2,3 (d)
(a) 1 litre dizel başına
3,24 kg CO2 seviyesindeki emisyon faktörü, saf dizel için
ADEME tarafından gerçekleştirilen kullanım ömrü analiz hesaplamalarından elde edilmiştir. Dizel üretiminden
(%17) ve
bunun yanmasından
(%83) kaynaklanan emisyonları içermektedir. Kaynak:
ADEME, “Well to
Wheel – JEC” çalışması,
v4, Temmuz
2014.
(b) Avrupa değişim/yenileme pazarında bulunan bir lastiğin ortalama satış fiyatı
600€.
(c) Yeni bir lastiğin ortalama ağırlığı
70.
(d) 1 kg lastik başına
2,3 kg CO2 seviyesindeki emisyon faktörü, lastik imalat sektörü tarafından
(10 lastik üreticisini sürdürülebilir kalkınma sorunları konusunda bir araya getiren Lastik Endüstrisi Projesi
(TIP) yoluyla) belirlenmiş hesaplama kurallarına göre, lastik üretimi konusunda
Michelin tarafından kurum içi olarak gerçekleştirilen kullanım ömrü analizi kapsamındaki hesaplamalara (“beşikten kapıya” olarak adlandırılır) dayanmaktadır.
Ham madde çıkarma, taşıma, üretim ve dağıtım aşamalarını kapsar. Kaynak:
UL Çevre Standardı,
“Product Category
Rules for preparing an
Environmental
Product Declaration
for the product category:
Tires”, v3.05, Şubat
2022.