İlk lastik kullanım ömrü sonrasında, (I) Avrupa’da Ocak 2018 - Nisan 2022 arasında Michelin satış ekibi tarafından toplanan kurum içi kilometre performansı verilerine ve ayrıca otoyollarda ve ulusal yollarda başlıca kullanım uygulamalarına yönelik lastik tasarım özelliklerine dayalı kilometre performansı tahminine; (II) VECTO aracıyla gerçekleştirilen yakıt tasarrufu hesaplamasına; (III) Avrupa değişim/yenileme pazarındaki ortalama satış fiyatına:
- (315/80 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z & D lastikleri için 594€, 315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 & D2 lastikleri için 603€) ve (IV) lastik takma faaliyetlerinin ortalama fiyatına (25€) dayalı olarak tahmini maliyet karşılaştırmaları. Fransa’da Mart 2022 yılına ait CNR profesyonel benzin fiyatı endeksine göre litre başına KDV hariç 1,65 € gösterge fiyat.
- 315/80 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z&D lastikleri için 508£, 315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 & D2 lastikleri için 515£) ve (IV) lastik takma faaliyetlerinin ortalama fiyatına (21.39£) dayalı olarak tahmini maliyet karşılaştırmaları. Globalpetrolprices.com sitesinde Haziran 2022’de yayımlanan verilere dayanarak litre başına 1,42£ gösterge yakıt fiyatı.
- 3 aksında 385/55 R 22.5 MICHELIN X® MULTI™ T2 lastikleri bulunan çekici 4x2 + yarı römork
- Onaylı VECTO lastik yuvarlanma dirençleri
- Şu lastikler karşılaştırılmıştır: 315/80 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z/D ve 315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2/D2
- Sonuçlar yük, yol ve hava şartlarının yanı sıra sürüş koşullarına göre değişiklik gösterebilir
Tahmini CO2 tasarrufu:
Yakıt tüketiminin sağladığı önemli tasarruflar:
Litre cinsinden yakıt tüketimi kazancı x 1000 (100.000 km başına kazanç hesaplaması için) x 3,24 (a)
Lastik sarfiyatının sağladığı önemli tasarruflar:
Lastik maliyeti / 600€ (b) x 70 kg (c) X 2,3 (d)
(a) 1 litre dizel başına 3,24 kg CO2 seviyesindeki emisyon faktörü, saf dizel için ADEME tarafından gerçekleştirilen kullanım ömrü analiz hesaplamalarından elde edilmiştir. Dizel üretiminden (%17) ve bunun yanmasından (%83) kaynaklanan emisyonları içermektedir. Kaynak: ADEME, “Well to Wheel – JEC” çalışması, v4, Temmuz 2014.
(b) Avrupa değişim/yenileme pazarında bulunan bir lastiğin ortalama satış fiyatı 600€.
(c) Yeni bir lastiğin ortalama ağırlığı 70.
(d) 1 kg lastik başına 2,3 kg CO2 seviyesindeki emisyon faktörü, lastik imalat sektörü tarafından (10 lastik üreticisini sürdürülebilir kalkınma sorunları konusunda bir araya getiren Lastik Endüstrisi Projesi (TIP) yoluyla) belirlenmiş hesaplama kurallarına göre, lastik üretimi konusunda Michelin tarafından kurum içi olarak gerçekleştirilen kullanım ömrü analizi kapsamındaki hesaplamalara (“beşikten kapıya” olarak adlandırılır) dayanmaktadır. Ham madde çıkarma, taşıma, üretim ve dağıtım aşamalarını kapsar. Kaynak: UL Çevre Standardı, “Product Category Rules for preparing an Environmental Product Declaration for the product category: Tires”, v3.05, Şubat 2022.